Novice

Mind Wide Open: Budnica slovenskemu marketingu

Na Pristopu smo skupaj s partnerji zasnovali in izvedli prvo tovrstno raziskavo med marketinškimi direktorji v Sloveniji.

Na Pristopu vrhunsko usposobljeni strokovnjaki že vrsto let naročnikom pomagamo pri ustvarjanju konkurenčne prednosti. Skupaj s partnerji smo zasnovali in izvedli prvo tovrstno raziskavo pri nas - MWO, kjer smo k sodelovanju povabili 350 slovenskih podjetji, ki prepoznavajo funkcijo marketinga in ki hkrati pomembno sooblikujejo slovensko gospodarstvo, družbo in okolje. Odzvalo se je 120 podjetij, ki imajo vsaj 3 milijone evrov prihodkov in vsaj 50 zaposlenih.

Najuspešnejša slovenska podjetja razumejo vlogo strateškega marketinga pri poslovanju podjetja

Svoje marketinške aktivnosti kar se da redno merijo s poslovnimi, prodajnimi in komunikacijskimi metrikami ter s tem uspešno prikažejo dodano vrednost, ki jo marketing ustvarja v podjetju. Takšnih podjetij, ki smo jih poimenovali zmagovalci, je med anketiranimi žal samo 29%. Preostali še iščejo pravo kombinacijo poznavanja kupca in vpliva na štiri marketinške P-je. Pri večini podjetij je uporaba novih tehnologij še v povojih, zagotovo pa razveseljuje dejstvo, da polovica anketiranih podjetij meri učinkovitost digitalnega marketinga. Velika večina direktorjev podjetij (81%) pričakuje pojasnila za vložke v marketing, vendar le tretjina marketinških direktorjev dejansko računa donosnost vlaganja v marketing (ROMI).

Rezultati so pokazali, da je slaba polovica anketiranih pripravljenih na izzive digitalnega marketinškega okolja, medtem ko je na večkanalni pristop v marketingu (multichannel) pripravljenih skoraj polovica vprašanih (49%). Žal se jih polovica (50%) še ne zaveda vpliva družbenih omrežij na znamko. Do uporabe novih tehnologij so v slovenskih podjetjih še malce zadržani, saj jih mobilno oglaševanje uporablja slaba tretjina anketirancev (30%), mobilne aplikacije pa 38 odstotkov. Upravljanje spletnih kampanj uporablja tretjina vprašanih, prediktivno analitiko pa 26 odstotkov. Kljub temu, da velika večina marketinških direktorjev pričakuje pojasnila za vložke v marketing, slaba polovica anketirancev (49%) meri učinkovitost digitalnega marketinga. Ob tem ne gre spregledati dejstva, da je najpogosteje uporabljena matrika za merjenje učinkovitosti prodaja (92%), ki ji sledita zadovoljstvo strank in tržni delež (oba 74%).

Naslednje leto se MWO širi v JV regijo

Najnovejša raziskava Mind Wide Open, krajše MWO, se letos v Sloveniji izvaja prvič. V raziskavi sta misli široko odprli tako praksa, stroka in akademski svet, saj je raziskava plod tvornega sodelovanja in znanj Pristopa in podjetja Bisnode, Ekonomske fakultete v Ljubljani in DMS. MWO pa se s pridobljenimi odgovori še ni zaključila, saj se prihodnje leto širi tudi v regijo JV Evrope, s čemer bo slovensko znanje in marketinška stroka ponovno na preizkusu svoje identitete in razvoja.